15 Aralık 2010 Çarşamba

"KADIN"


Söylenir ki, bir gün Cengiz Han, tüm hanlarını toplamış, sağ yanına da eşini oturtmuş; Cengiz Han hanlarına:
“Ben Hanlar Han’ı Cengiz Han, hepinizin hanıyım”, eşini göstererek:
“Bu da benim HAN IM” demiş.
İşte erkeklerin “eşim” anlamına söyledikleri “hanım” kelimesi oradan geliyormuş… Ne kadar insanca değil mi? Kadının ......adı da var, yeri de, saygınlığı da... 

kimi der ki kadın;

soğuk kış gecelerinde serip bir döşek gibi yatmak içindir...

kimi der ki kadın;

yeşil bir harman yerinde dokuz zilli bir köçek gibi oynatmak içindir...

kimi der ki; hamur yoğurur.

kimi der ki; çocuk doğurur.

kimi der ki; bunca yıldır yaşıyorum hayalimdir

kimi der ki; boynumda taşıyorum vebalimdir

ne hayal ne vebal

ne döşek ne köçek

o benim:

kollarım,bacaklarım, dudaklarım ve başım

o benim özkardeşim, EŞİM, kavga yoldaşım,sırdaşım GÜLÜM'dür..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder